Program na týden od 25.5.

Níže najdete přehled on-line aktivit na týden od 25.5., kterým dominují trénování paměti pro seniory.

Můžete se jich účastnit, stále ještě z důvodu Vaší bezpečnosti, pouze z pohodlí vašeho domova na platformě Zoom, kde je potřeba se vytvořit účet (viz. níže návod). Vše ostatní už je pak jednoduché.

Jak jsme Vás již informovali, pokud se situace zásadně nezmění, začneme pro Vás první společné aktivity připravovat v týdnu od 15. června. 

 

Stručný přehled programu

  • Pondělí, 25.5 od 14:30 hod. Zábavné trénování paměti s Ivetou Luxovou
  • Úterý, 26.5. od 10 hod. Zdravotní cvičení s Kateřinou Macháčovou
  • Úterý, 26.5. od 14 hod. Povídání s terapeutkou Hellenou Holečkovou
  • Středa 27.5. od 10 hod. Anglická konverzace s Janou Králíkovou
  • Středa 27. od 11 hod. Španělská konverzace s Janou Králíkovou
  • Čtvrtek 28.5. od 10:30 hod. Dámská klub Aleny Borhyové na YouTube
  • Pátek 29.5. od 10:00 hod. Trénování paměti s Dagmar Marozsovou

V úterý, ve čtvrtek a v neděli – od 19 hod. půlhodinka společného klábosení či sdílení o všem možném, co Vás zajímá, co Vás trápí.

 

Zábavné trénování paměti

Chcete si potrénovat paměť? Připravili jsme pro Vás další zábavnou lekci s lektorkou Ivetou Luxovou.

Na lekci si tentokrát nezapomeňte připravit tužku a papír.

Pokud zbude čas, budeme trénovat paměť pomocí hudby. Pošlete nám svůj hudební tip a k tomu krátkou, nápovědu pro ostatní, kterou zveřejníme.

Kdy a kde: v pondělí, 25.5. ve 14:30 hod. na tomto ODKAZU.
Tzv. ID schůzky: 531-675-3853, heslo: 111

 

Zdravotní cvičení s Kateřinou

I tento týden budeme v úterý dopoledne cvičit s Kateřinou Macháčovou, která založila web Pohyb pro život

Cvičení bude probíhat převážně v sedě a protože je zdravotní, je vhodné opravdu pro každého. Pokud se chcete zúčastnit, připravte si malé závaží (např. malé lahve s vodou).

Pokud si chcete zacvičit sami, navštivte stránku Opatření proti opatřením, kde najdete některá cvičení, které Kateřina připravila. 

Kdy a kde: v úterý, 26.5. ve 10 hod. na tomto ODKAZU.
Tzv. ID schůzky: 531-675-3853, heslo: 111

 

Povídání s terapeutkou

Terapeutka Hellena Holečková si pro nás tento týden připravila povídání  na téma “Jak počasí ovlivňuje naši psychiku”.

Povídat si budeme o tom, jak se vypořádat se změnami počasí, jak reagovat na naše blízké, kteří se nechávají počasím ovlivňovat až příliš. Co platí na ty, kteří mají pocit, že jen jim se stále dějí špatné věci.

Kdy a kde: v úterý, 26.5. ve 14 hod. na tomto ODKAZU.
Tzv. ID schůzky: 531-675-3853, heslo: 11

 

Anglická a španělská konverzace

Na středeční dopoledne jsme pro Vás opět připravili 2 jazykové konverzace s Janou Králíkovou.

Jana je milá dáma, která se narodila na Moravě, nyní žije kousek od Londýna a je filmovou produkční. Ráda s Vámi pokonverzuje cca 45 min nejprve v angličtině a poté ve španělštině.

  • Ve středu 27.5. od 10 hod. Anglická konverzace pro mírně pokročilé link na konverzaci (téma: umění)
  • ve středu 27.5. od 11 hod. Španělská konverzace pro úplné začátečníky link na konverzaci (téma: prázdniny, cestování)

Tzv. ID schůzky: 531-675-3853 (stejné pro obě lekce), heslo: 111

 

Dámský klub Aleny Borhyové

Dámský klubVe čtvrtek dopoledne jsme pro ty dámy, které nestihly poslední Dámský klub Aleny Borhyové připravili jeho premiéru na kanále YouTube.

Hostem klubu byla MUDr. Andrea Němcová, PhD., lékařka kliniky DiaVize Praha, která se ve své praxi zaměřuje na diagnostiku a terapii syndromu diabetické nohy. Povídaly jsme si o tom, jak pečovat o nohy ve vyšším věku.

Kdy a kde: čtvrtek 28.5. od 10:30 hod. na tomto odkaze. Poznámka: video se začne přehrávat opravdu až v uvedený čas.

 

Trénování paměti s Dagmar Marozsovou

Technologie Zoom nám umožňuje představovat v akci skvělé trenéry paměti a nemuset brát ohled na to, jak daleko žijí. Tento pátek dopoledne to bude trenérka paměti III. stupně, žijící na druhém konci republiky v Třinci.

Mgr. Dagmar Marozsová pracuje jako metodička v třinecké knihovně. Zároveň vede celorepublikovou sekci trenérů paměti knihovníků.

Téma své lekce nám paní Dáša neprozradila. Pokud budete mít čas se na Zoomu přidat, zjistíte ho sami. I na tuto lekci si nezapomeňte připravit tužku a papír.

Vřele doporučuje naše trenérka paměti – Iveta Luxová.

Kdy a kde: v pátek, 29.5. ve 10 hod. na tomto ODKAZU.
Tzv. ID schůzky: 531-675-3853, heslo: 111

 

Večerní klábosení na Zoomu

Nezapomeňte na naše podvečerní virtuální schůzky probíhají až do konce května vždy v úterý, čtvrtek a v neděli od 19 hod.

Do podvečerního klábosení se ze připojit přes tento link.
ID schůzky: 875-848-7885. Heslo 111.

 

Co musíte  udělat, abyste se mohli připojit na platformu Zoom?

Videonávod - Zoom . jak na to?Připravili jsme pro Vás instruktážní video, abyste se k nám mohli snadno připojit.

5 kroků k připojení

1/ Přihlaste se na stránku Zoom.us
2/ Povolte cookies (pomáhají lepšímu načítání obsahu)
3/ Přihlaste se (Sign in), zadejte datum narození, vytvořte si účet
a/ pomocí Facebooku, nebo Googlu (pokud máte určitě to využijte!)
b/ nebo zadáním emailu, na který Vám bude zaslán odkaz pro ověření, poté si vytvořte heslo pro svůj Zoom účet
4/ Přihlaste se k plánované aktivitě odkazem, nebo číslem schůzky
a/ přímo ze svého prohlížeče
b/ stažením tzv. klienta (programu) do svého počítače
5/ při přihlášení se do schůzky povolte nejprve audio (Join audio), poté i video (Join video), pokud to Váš počítač dovoluje.
Pokud máte jakýkoli technický problém obraťte se na IT odborníky ve svém okolí (např. vnoučata), ať Vám pomohou Zoom nastavit. Příp. volejte tel: 603 852 740.
Připojení přes tablet, nebo telefon je jednodušší. Stačí si stáhnout aplikaci Zoom a spárovat si jí  např. se svým Google účtem.

 

 

 

Tento program je podpořen z grantu Karel Komárek Family Foundation

 

 

Ilustrační foto PIXABAY.COM

Trénování paměti pro seniory

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..