Nordic Walking

Nordic Walking je velice příjemný druh pohybu, který může vykonávat každý – začátečník či výkonnostní sportovec, mladý člověk, či člověk v pokročilém věku.

Jde o tzv. společenský typ pohybu, během kterého je možno komunikovat (mluvit, nebo si při něm např. zpívat)


O Nordic Walkingu

O Nordic Walkingu se hovoří jako o novém zdravotním sportu. Při chůzi s použitím holí se mění svalové napětí a dochází prokrvení svalů. To má m.j. pozitivní vliv např. na bolesti hlav způsobené sedavým zaměstnáním. Pro zlepšení celkového zdravotního stavu a zvýšení kondice stačí 30 minut Nordic Walking chůze denně.


V čem Nordic Walking prospívá

Každou naši lekci vedou zkušení certifikovaní lektoři
  • Pomáhá regulovat hmotnost, brání vzniku cukrovky a některým typům rakoviny – např. tlustého střeva
  • Redukuje riziko vzniku srdečních onemocnění a infarktu
  • Snižuje vysoký krevní tlak a hladinu cholesterolu
  • Zlepšuje hustotu kostí a pomáhá zabraňovat vzniku osteoporózy a významně zvyšuje pohyblivost páteře
  • Uvolňuje svalové napětí v oblasti zádových a ramenních svalů
  • Pomáhá omezovat úzkostné pocity, navozuje pocit euforie
  • Přispívá k lepšímu okysličování mozku, zdokonaluje paměť, zvyšuje kreativitu a schopnost řešit problémy
  • Zapojuje do pohybu 90 % svalů v těle, šetří klouby a kolena a snižuje zátěž u osob s nadváhou
  • Zvyšuje tělesnou spotřebu kalorií díky pohybu s holemi oproti běžné chůzi průměrně o 20%

Jak lekce probíhají?

Každá lekce je rozdělena do několika základních fází:

  • zahřátí organismu – může jít o běžnou chůzi bez potřeby chůze s holemi (zejména u skupin, které začínají)
  • rozcvička, protažení, strečink
  • výuka chůze (u skupin začátečníků)
  • samotná chůze u které musí být zátěž přizpůsobena aktuálnímu zdravotnímu stavu účastníků lekce
  • přestávky v chůzi, hry, diskuze
  • na konci lekce vydýcháním protažení strečink

Technika chůze s holemi Technika chůze s holemi je v podstatě jednoduchá. Důležitý je krok a při něm došlap na patu. Krok je při Nordic Walkingové chůzi delší a mělo by při něm docházet právě díky došlapu na patu a přirozenému pohybu chodidla až po špičky prstů a zároveň k mírnému zhoupnutí v kolenou. Hůlka je držená v pravém úhlu a napomáhá při chůzi držet tělo ve správné poloze. Lokty se pohybují rovně podél trupu. Při chůzi se střídá pravá noha s levou rukou a naopak. Boky a ramena se drží v jedné rovině, příp. je horní část těla mírně předkloněna.


Kdy a kde lekce probíhají

Informace o probíhajících lekcích najdete v našem programu, v aktualitách, na stránce ke konkrétnímu měsíci.

 

Potvrzené lekce pro rok 2022 (sraz cca. 5-10 min. před začátkem lekce)

Praha 7: Úterky od 5.4. – 29.11., 10 – 11 hod. Stromovka, sraz před budovou  Planetária

Praha 2: Úterky od 5.4. – 7.6., podzimní lekce od 6.9. do 25.10.  od 10 – 11 hod. sraz u Altánu u  dětského hřiště v parku Folimanka

Praha 10: Středy od 6.4. – 29.6., podzimní lekce od 7.9. do 30.11. (s výjimkou 28.9. – st. svátek) 9.30 – 11 hod., Malešický lesopark, sraz u vchodu do parku „u koulí“, na rohu ulic Cerhenická/Káranská

Praha 3: Středy od 27.4. – 29.6., podzimní lekce od 7.9. do 16.11. (s výjimkou 28.9. – st. svátek) 14-15 hod. – Vrch Vítkov, sraz na rohu ulic Kališnická a Pražačka u vstupu do parku, kousek od zast. autobusu č. 133, 207  Ohrada

Praha 4: Úterky od 13.9.-25.10, 14-15 hod. Krčský les, sraz na parkovišti Restaurace U Labutě (pod Thomayerovou nemocnicí)

Praha 5: Čtvrtky od 14.7. do 25.8., 10-11 hod. Kinského zahrada, sraz u vchodu do zahrady z Nám. Kinských. Pozor, jde o lekci s vyšším výškovým převýšením 


Co na lekci potřebuju

Na lekci doporučujeme sportovní obuv s volným kotníkem a lehké sportovní oblečení (raději lehké ve více vrstvách, které lze přidávat či ubírat) odpovídající počasí. Na lekci noste malý batůžek a vždy lahev s pitím. Pokud potřebujete, noste si s sebou potřebné léky, příp. malou svačinu.

Většina našich lekcí trvá 1 – 1,5 hodiny. Na lekcích máme NW hole k zapůjčení a příp. vám i rádi poradíme s výběrem holí, pokud se rozhodnete pro jejich pořízení.


Video návody

O Nordic Walkingu
Jak správně chodit
Rozcvička před lekcí
Protažení po lekci

Zdravotní faktory NW
Zlepšování motoriky na lekcích
Specifika lekcí pro seniory