Nordic Walking lekce pro jaro

Tento týden, v pátek 15.3. nás čeká první společná lekce Nordic Walkingu od 14 hod. v Krčském lese (Praha 4).

Lekce probíhá v rámci Národního týdne trénování paměti (NTTP) a ukážeme si na ní, jak propojovat fyzické a mentální aktivity, jejichž kombinace, je zejména pro seniory velmi důležitá.

 

Jaké nás čekají další letošní lekce?

Prozatím máme potvrzeny pouze 2 místa a to Prahu 3 a Prahu 7. Věříme však, že další oblíbené lokality brzy přibudou.

  • Lekce na Praze 7 budou probíhat každé úterý od 9.4. do 25.6. ve Stromovce. Začátek lekce je v 10 hod, lekce potrvá hodinu. Sraz na lekci je cca 10 min před zahájením u Planetária.
  • Lekce na Praze 3 budou probíhat každou středu od 17.4. do 26.6. v Riegrových sadech. Začátek lekce je ve 14 hod, lekce potrvá hodinu. Sraz na lekci je cca 10 min před budovou T. J. Sokol Praha Královské Vinohrady – Polská 2400/1a, Praha 2.

 

O Nordic Walkingu

Nordic Walking je velice příjemný druh pohybu, který může vykonávat každý – začátečník či výkonnostní sportovec, mladý člověk, či člověk v pokročilém věku. Tepová frekvence se při běžné zátěži pohybuje v oblasti, ve které se člověk cítí dobře i přesto, že spotřeba energie je velmi vysoká. Výkon během lekce je vyžadován od 600 svalů v lidského těla, což představuje téměř 90% všech svalů v těle.

O Nordic Walkingu se hovoří jako o novém zdravotním sportu. Při chůzi s použitím holí se mění svalové napětí a dochází prokrvení svalů. To má m.j. pozitivní vliv např. na bolesti hlav způsobené sedavým zaměstnáním. Pro zlepšení celkového zdravotního stavu a zvýšení kondice stačí 30 minut Nordic Walking chůze denně.
Nordic Walking je zároveň společenským sportem, je při něm možná komunikace v průběhu jeho provozování.

Další informace

Jak probíhají lekce Nordic Walking?

Každá lekce je vedena dvěma instruktory, kteří vám rádi poradí a pomohou. Na začátku každé lekce probíhá rozcvička a zahřátí těla. Následuje instruktáž správné techniky chůze s Nordic Walking hůlkami. Poté probíhá samotná chůze s hůlkami. Na závěr proběhne protažení.

Praktická doporučení

Na lekce doporučujeme vhodné oblečení, botasky a hůlky na Nordic Walking (pokud je nevlastníte, zapůjčíme vám je).  Jako zavazadlo volte batůžek nebo ledvinku. S sebou si noste láhev s pitím a malou svačinku (nutné u diabetiků). Pokud trpíte závažnějším onemocněním, závažnějším pohybovým omezením nebo se dlouhodobě nevěnujete žádné pohybové aktivitě, doporučujeme před zahájením konzultaci s ošetřujícím lékařem.

 

 

fyzické a mentální aktivity

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..